Skip to content
Library Catalogue
  • Temporarily Saved: 0 saved temporarily (Limit of temporary saves is reached)
  • Need Help?
    • Contact
    • Search Tips
    • Tutorials
  • Additional Services
    • Acquisition Request
    • Course Reserves
    • Search History
    • Interlibrary Loan
  • Deutsch
  • Your account

    Your account

    • Checked out
    • Requested
    • Fines
    • Profile
    • Search History
  • Log Out
  • Login
  • Media
  • Articles
Advanced
  • Soziales Lernen, Beziehung und...
  • Cite this
  • Email this
  • Print
  • Export
    • Export to RefWorks
    • Export to EndNoteWeb
    • Export to EndNote
    • Export to BibTeX
    • Export to Citavi
  • add to favourites
  • save temporarily Remove from Temporarily Saved
  • Permalink
Export Ready — 
Cover Image
Saved in:
Bibliographic Details
Title:Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren
From: Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.)
Person: Kirsch, Holger
Nolte, Tobias
Gingelmaier, Stephan
1971-
1976-
Other Authors: Kirsch, Holger 1971- (Editor), Nolte, Tobias (Editor), Gingelmaier, Stephan 1976- (Editor)
Format: Electronic eBook
Language:German
Published: Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht [2022]
Subjects:
Mentalisierung
mentalisierungsbasierte Pädagogik
Erziehung und Bildung
Emotionen
soziales Lernen
Mentalisierungskonzept
Entwicklungspsychologie
pädagogische Beziehung
Psychoanalyse
Pädagogik
geteilte Intentionalität
Inklusion
psychische Gesundheit
antidemokratische Vorurteile
soziale Netzwerke
episemisches Vertrauen
Theory of Mind
Online Access:https://doi.org/10.13109/9783666408038
https://doi.org/10.13109/9783666408038
https://doi.org/10.13109/9783666408038
https://doi.org/10.13109/9783666408038
https://doi.org/10.13109/9783666408038
https://doi.org/10.13109/9783666408038
https://doi.org/10.13109/9783666408038
Physical Description:1 Online-Ressource (316 Seiten) mit 7 Abbildungen und 2 Tabellen
ISBN:9783666408038
DOI:10.13109/9783666408038
Staff View

MARC

LEADER 00000nam a22000008c 4500
001 BV048409989
003 DE-604
005 20250207
007 cr|uuu---uuuuu
008 220816s2022 gw ad|| o|||| 00||| ger d
015 |a 21,N50  |2 dnb 
020 |a 9783666408038  |c Online  |9 978-3-666-40803-8 
024 7 |a 10.13109/9783666408038  |2 doi 
035 |a (OCoLC)1414562593 
035 |a (DE-599)BVBBV048409989 
040 |a DE-604  |b ger  |e rda 
041 0 |a ger 
044 |a gw  |c XA-DE-NI 
049 |a DE-473  |a DE-1052  |a DE-860  |a DE-M483  |a DE-1949  |a DE-B1533  |a DE-11 
084 |a DF 9000  |0 (DE-625)19551:761  |2 rvk 
084 |8 1\p  |a 370  |2 23sdnb 
245 1 0 |a Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren  |c Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.) 
264 1 |a Göttingen  |b Vandenhoeck & Ruprecht  |c [2022] 
264 4 |c © 2022 
300 |a 1 Online-Ressource (316 Seiten)  |b mit 7 Abbildungen und 2 Tabellen 
336 |b txt  |2 rdacontent 
337 |b c  |2 rdamedia 
338 |b cr  |2 rdacarrier 
650 0 7 |a Mentalisierung  |0 (DE-588)7658721-6  |2 gnd  |9 rswk-swf 
653 |a Mentalisierung 
653 |a mentalisierungsbasierte Pädagogik 
653 |a Erziehung und Bildung 
653 |a Emotionen 
653 |a soziales Lernen 
653 |a Mentalisierungskonzept 
653 |a Entwicklungspsychologie 
653 |a pädagogische Beziehung 
653 |a Psychoanalyse 
653 |a Pädagogik 
653 |a geteilte Intentionalität 
653 |a Inklusion 
653 |a psychische Gesundheit 
653 |a antidemokratische Vorurteile 
653 |a soziale Netzwerke 
653 |a episemisches Vertrauen 
653 |a Theory of Mind 
689 0 0 |a Mentalisierung  |0 (DE-588)7658721-6  |D s 
689 0 |5 DE-604 
700 1 |a Kirsch, Holger  |d 1971-  |0 (DE-588)123499216  |4 edt 
700 1 |a Nolte, Tobias  |0 (DE-588)1265685169  |4 edt 
700 1 |a Gingelmaier, Stephan  |d 1976-  |0 (DE-588)137866542  |4 edt 
710 2 |a Vandenhoeck & Ruprecht  |0 (DE-588)2024420-4  |4 pbl 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Druck-Ausgabe  |z 978-3-525-40803-2  |z 3-525-40803-X 
856 4 0 |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |x Verlag  |z URL des Erstveröffentlichers  |3 Volltext 
883 1 |8 1\p  |a vlb  |d 20211212  |q DE-101  |u https://d-nb.info/provenance/plan#vlb 
912 |a ZDB-117-VRE 
943 1 |a oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033788456 
966 e |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |l DE-B1533  |p ZDB-117-VPP  |x Verlag  |3 Volltext 
966 e |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |l DE-1052  |p ZDB-117-VRE  |q EFN_PDA_VRE  |x Verlag  |3 Volltext 
966 e |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |l DE-860  |p ZDB-117-VRE  |q FLA_PDA_VRE  |x Verlag  |3 Volltext 
966 e |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |l DE-M483  |p ZDB-117-VRE  |q KSH_PDA_VRE  |x Verlag  |3 Volltext 
966 e |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |l DE-1949  |p ZDB-117-VRE  |q KSH_PDA_VRE  |x Verlag  |3 Volltext 
966 e |u https://doi.org/10.13109/9783666408038  |l DE-473  |p ZDB-117-VRE  |q UBG_PDA_VRE  |x Verlag  |3 Volltext 

Record in the Search Index

DE-BY-OTHR_katkey 6601541
_version_ 1832640919242801152
adam_text
any_adam_object
author2 Kirsch, Holger 1971-
Nolte, Tobias
Gingelmaier, Stephan 1976-
author2_role edt
edt
edt
author2_variant h k hk
t n tn
s g sg
author_GND (DE-588)123499216
(DE-588)1265685169
(DE-588)137866542
author_facet Kirsch, Holger 1971-
Nolte, Tobias
Gingelmaier, Stephan 1976-
building Verbundindex
bvnumber BV048409989
classification_rvk DF 9000
collection ZDB-117-VRE
ctrlnum (OCoLC)1414562593
(DE-599)BVBBV048409989
discipline Pädagogik
doi_str_mv 10.13109/9783666408038
format Electronic
eBook
fullrecord <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><collection xmlns="http://www.loc.gov/MARC21/slim"><record><leader>00000nam a22000008c 4500</leader><controlfield tag="001">BV048409989</controlfield><controlfield tag="003">DE-604</controlfield><controlfield tag="005">20250207</controlfield><controlfield tag="007">cr|uuu---uuuuu</controlfield><controlfield tag="008">220816s2022 gw ad|| o|||| 00||| ger d</controlfield><datafield tag="015" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">21,N50</subfield><subfield code="2">dnb</subfield></datafield><datafield tag="020" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">9783666408038</subfield><subfield code="c">Online</subfield><subfield code="9">978-3-666-40803-8</subfield></datafield><datafield tag="024" ind1="7" ind2=" "><subfield code="a">10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="2">doi</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(OCoLC)1414562593</subfield></datafield><datafield tag="035" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">(DE-599)BVBBV048409989</subfield></datafield><datafield tag="040" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-604</subfield><subfield code="b">ger</subfield><subfield code="e">rda</subfield></datafield><datafield tag="041" ind1="0" ind2=" "><subfield code="a">ger</subfield></datafield><datafield tag="044" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">gw</subfield><subfield code="c">XA-DE-NI</subfield></datafield><datafield tag="049" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DE-473</subfield><subfield code="a">DE-1052</subfield><subfield code="a">DE-860</subfield><subfield code="a">DE-M483</subfield><subfield code="a">DE-1949</subfield><subfield code="a">DE-B1533</subfield><subfield code="a">DE-11</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">DF 9000</subfield><subfield code="0">(DE-625)19551:761</subfield><subfield code="2">rvk</subfield></datafield><datafield tag="084" ind1=" " ind2=" "><subfield code="8">1\p</subfield><subfield code="a">370</subfield><subfield code="2">23sdnb</subfield></datafield><datafield tag="245" ind1="1" ind2="0"><subfield code="a">Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren</subfield><subfield code="c">Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.)</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="1"><subfield code="a">Göttingen</subfield><subfield code="b">Vandenhoeck &amp; Ruprecht</subfield><subfield code="c">[2022]</subfield></datafield><datafield tag="264" ind1=" " ind2="4"><subfield code="c">© 2022</subfield></datafield><datafield tag="300" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">1 Online-Ressource (316 Seiten)</subfield><subfield code="b">mit 7 Abbildungen und 2 Tabellen</subfield></datafield><datafield tag="336" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">txt</subfield><subfield code="2">rdacontent</subfield></datafield><datafield tag="337" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">c</subfield><subfield code="2">rdamedia</subfield></datafield><datafield tag="338" ind1=" " ind2=" "><subfield code="b">cr</subfield><subfield code="2">rdacarrier</subfield></datafield><datafield tag="650" ind1="0" ind2="7"><subfield code="a">Mentalisierung</subfield><subfield code="0">(DE-588)7658721-6</subfield><subfield code="2">gnd</subfield><subfield code="9">rswk-swf</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mentalisierung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">mentalisierungsbasierte Pädagogik</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Erziehung und Bildung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Emotionen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">soziales Lernen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Mentalisierungskonzept</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Entwicklungspsychologie</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">pädagogische Beziehung</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Psychoanalyse</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Pädagogik</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">geteilte Intentionalität</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Inklusion</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">psychische Gesundheit</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">antidemokratische Vorurteile</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">soziale Netzwerke</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">episemisches Vertrauen</subfield></datafield><datafield tag="653" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">Theory of Mind</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2="0"><subfield code="a">Mentalisierung</subfield><subfield code="0">(DE-588)7658721-6</subfield><subfield code="D">s</subfield></datafield><datafield tag="689" ind1="0" ind2=" "><subfield code="5">DE-604</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Kirsch, Holger</subfield><subfield code="d">1971-</subfield><subfield code="0">(DE-588)123499216</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Nolte, Tobias</subfield><subfield code="0">(DE-588)1265685169</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="700" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">Gingelmaier, Stephan</subfield><subfield code="d">1976-</subfield><subfield code="0">(DE-588)137866542</subfield><subfield code="4">edt</subfield></datafield><datafield tag="710" ind1="2" ind2=" "><subfield code="a">Vandenhoeck &amp; Ruprecht</subfield><subfield code="0">(DE-588)2024420-4</subfield><subfield code="4">pbl</subfield></datafield><datafield tag="776" ind1="0" ind2="8"><subfield code="i">Erscheint auch als</subfield><subfield code="n">Druck-Ausgabe</subfield><subfield code="z">978-3-525-40803-2</subfield><subfield code="z">3-525-40803-X</subfield></datafield><datafield tag="856" ind1="4" ind2="0"><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="z">URL des Erstveröffentlichers</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="883" ind1="1" ind2=" "><subfield code="8">1\p</subfield><subfield code="a">vlb</subfield><subfield code="d">20211212</subfield><subfield code="q">DE-101</subfield><subfield code="u">https://d-nb.info/provenance/plan#vlb</subfield></datafield><datafield tag="912" ind1=" " ind2=" "><subfield code="a">ZDB-117-VRE</subfield></datafield><datafield tag="943" ind1="1" ind2=" "><subfield code="a">oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033788456</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="l">DE-B1533</subfield><subfield code="p">ZDB-117-VPP</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="l">DE-1052</subfield><subfield code="p">ZDB-117-VRE</subfield><subfield code="q">EFN_PDA_VRE</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="l">DE-860</subfield><subfield code="p">ZDB-117-VRE</subfield><subfield code="q">FLA_PDA_VRE</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="l">DE-M483</subfield><subfield code="p">ZDB-117-VRE</subfield><subfield code="q">KSH_PDA_VRE</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="l">DE-1949</subfield><subfield code="p">ZDB-117-VRE</subfield><subfield code="q">KSH_PDA_VRE</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield><datafield tag="966" ind1="e" ind2=" "><subfield code="u">https://doi.org/10.13109/9783666408038</subfield><subfield code="l">DE-473</subfield><subfield code="p">ZDB-117-VRE</subfield><subfield code="q">UBG_PDA_VRE</subfield><subfield code="x">Verlag</subfield><subfield code="3">Volltext</subfield></datafield></record></collection>
id DE-604.BV048409989
illustrated Illustrated
indexdate 2025-05-20T12:02:55Z
institution BVB
institution_GND (DE-588)2024420-4
isbn 9783666408038
language German
oai_aleph_id oai:aleph.bib-bvb.de:BVB01-033788456
oclc_num 1414562593
open_access_boolean
owner DE-473
DE-BY-UBG
DE-1052
DE-860
DE-M483
DE-1949
DE-B1533
DE-11
owner_facet DE-473
DE-BY-UBG
DE-1052
DE-860
DE-M483
DE-1949
DE-B1533
DE-11
physical 1 Online-Ressource (316 Seiten) mit 7 Abbildungen und 2 Tabellen
psigel ZDB-117-VRE
ZDB-117-VPP
ZDB-117-VRE EFN_PDA_VRE
ZDB-117-VRE FLA_PDA_VRE
ZDB-117-VRE KSH_PDA_VRE
ZDB-117-VRE UBG_PDA_VRE
publishDate 2022
publishDateSearch 2022
publishDateSort 2022
publisher Vandenhoeck & Ruprecht
record_format marc
spelling Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.)
Göttingen Vandenhoeck & Ruprecht [2022]
© 2022
1 Online-Ressource (316 Seiten) mit 7 Abbildungen und 2 Tabellen
txt rdacontent
c rdamedia
cr rdacarrier
Mentalisierung (DE-588)7658721-6 gnd rswk-swf
Mentalisierung
mentalisierungsbasierte Pädagogik
Erziehung und Bildung
Emotionen
soziales Lernen
Mentalisierungskonzept
Entwicklungspsychologie
pädagogische Beziehung
Psychoanalyse
Pädagogik
geteilte Intentionalität
Inklusion
psychische Gesundheit
antidemokratische Vorurteile
soziale Netzwerke
episemisches Vertrauen
Theory of Mind
Mentalisierung (DE-588)7658721-6 s
DE-604
Kirsch, Holger 1971- (DE-588)123499216 edt
Nolte, Tobias (DE-588)1265685169 edt
Gingelmaier, Stephan 1976- (DE-588)137866542 edt
Vandenhoeck & Ruprecht (DE-588)2024420-4 pbl
Erscheint auch als Druck-Ausgabe 978-3-525-40803-2 3-525-40803-X
https://doi.org/10.13109/9783666408038 Verlag URL des Erstveröffentlichers Volltext
1\p vlb 20211212 DE-101 https://d-nb.info/provenance/plan#vlb
spellingShingle Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren
Mentalisierung (DE-588)7658721-6 gnd
subject_GND (DE-588)7658721-6
title Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren
title_auth Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren
title_exact_search Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren
title_full Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.)
title_fullStr Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.)
title_full_unstemmed Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren Holger Kirsch, Tobias Nolte, Stephan Gingelmaier (Hg.)
title_short Soziales Lernen, Beziehung und Mentalisieren
title_sort soziales lernen beziehung und mentalisieren
topic Mentalisierung (DE-588)7658721-6 gnd
topic_facet Mentalisierung
url https://doi.org/10.13109/9783666408038
work_keys_str_mv AT kirschholger sozialeslernenbeziehungundmentalisieren
AT noltetobias sozialeslernenbeziehungundmentalisieren
AT gingelmaierstephan sozialeslernenbeziehungundmentalisieren
AT vandenhoeckruprecht sozialeslernenbeziehungundmentalisieren
  • Availability
Request via interlibrary loan Request via interlibrary loan
  • Legal Notice
  • Data Privacy
  • Accessibility
  • Contact